logo
امروز : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۱۲۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی زنجان عنوان کرد:

برگزاری جشنواره آش ایرانی در فصلی دیگر

برگزاری-جشنواره-آش-ایرانی-در-فصلی-دیگر
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: بر اساس نظرات و پیشنهادات مردم برای برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی در فصول دیگر سال در حال بررسی و بازبینی هستیم.

داوود آبیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با استقبال گسترده مردم از اقصی‌نقاط کشور در استان زنجان برگزار شد، گفت: در اوج قدرت و غرور ملی زنجانی‌ها بار دیگر حماسه آفریدند و رویداد ملی آش ایرانی با بهترین کیفیت اجرا شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امسال برای اولین بار شاهد حضور تورهای گردشگری خوراک از نقاط مختلف کشور و همچنین گردشگران خارجی در این رویداد مهم بودیم، که نشان‌دهنده تبلیغات صورت گرفته فراتر از مرزهای داخلی بود. هتل‌ها و مراکز اقامتی به طور ۱۰۰ درصد تکمیل شده بود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به تعداد گردشگران خاطرنشان کرد: جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند و رکورد خوبی در استان زده شد.

وی ادامه داد: فدراسیون آشپزی کشوری در دانشگاه تهران روز دهم مهر ماه را به عنوان روز ملی آش ایرانی با محوریت زنجان در تقویم رویدادهای گردشگری در دست اقدام دارد تا به شورای انقلاب فرهنگی معرفی شود و این دستاورد بسیار خوبی است.

آبیان با اشاره به اینکه زمان برگزاری آش در فصول سرد سال اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در جشنواره ملی آش ایرانی نیز ۶۰ نوع آش پخت شد که از تنوع بالا و بی‌نظیری برخوردار بود.

وی ابراز کرد: در فصل بهار شاهد رویش سبزیجات و تره‌های کوهی فراوان با خاصیت درمانی هستیم در حال حاضر نیز بر اساس نظرات و پیشنهادات مردم برای برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی در فصول دیگر سال بررسی و بازبینی خواهیم کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۹
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹